Samarbeten

Du kan genom Linnékåren potentiellt nå ca 33 000 studenter vid Linnéuniversitetet genom annonsering i våra kanaler. På våra mässor och events kan du få personlig kontakt med hundratals studenter vid ett enda tillfälle. Studenterna är inte bara en viktig målgrupp som dagens trendsättare, utan är även framtidens höginkomsttagare och beslutsfattare.

Att bygga en långsiktig relation med studenterna är en klok strategi, oavsett om ni representerar ett företag, en myndighet eller någon annan organisation. Ingen avdragsgill moms ingår i annonspriserna då vi är en ideell organisation.

Genvägar

Företag under välkomstmässan

Vill du synas med ditt företag i häftet? 

Kontakta då oss på simon@linnek.se eller ring 0704819954 för att veta mer!

Linnéhäftet

För den fjärde terminen i rad gör vi nu en ny upplaga av Linnéhäftet. Tanken med häftet är att erbjuda bra erbjudanden för våra medlemmar och en chans för dem att upptäcka vad deras studentstad har att erbjuda. Vi delar ut häftet till alla våra befintliga medlemmar och till de som blir medlem vid höstterminens start. Vi har tidigare producerat ett häfte i en upplaga av 1500 ex och detta har varit mycket uppskattat av medlemmarna.

Det är helt gratis för företag att vara med i häftet utan den enda kostnaden för er är den rabatt ni väljer att lämna. Vår tanke är inte att tjäna pengar på själva häftet utan vi vill få med så pass bra erbjudanden så att vi kan använda det i vår medlemsrekrytering. Det enda kravet är att erbjudandet ska vara unikt och motsvara 25 % rabatt eller mer.

 

Välkomstmässor

Till vårterminen kommer välkomstmässan att var ersatt av en videohälsning. 

Det går till så att du som utställare spelar in en video som är max 20 sek lång och skickar till oss. Videohälsningen bör innehålla någon form av specifikt erbjudande, precis som ni skulle ha haft under en fysisk mässa. Tillsammans med videon skickar ni en länk där studenten kan ta del av erbjudandet eller läsa mer om er organisation. Vi kommer också behöva en högupplöst logotyp som vi kan använda när vi klipper ihop materialet.

Vi kommer sedan att klippa ihop ett antal filmer uppdelade på bransch av de klipp som vi får in. Det kan exempelvis bli en video med företag i som har erbjudanden, en för de som söker extrajobbare etc. Filmerna kommer att publiceras under v. 7. (15/2-19/2). Meddela om ni är intresserade att vara med senast den 15 januari. Sista dagen för att skicka in material är den 31 januari.

Filmerna kommer att publiceras i våra sociala kanaler samt webb och vara publicerade i en månad vilket kommer ge en stor synlighet bland studenterna. Detta blir på så sätt ett bra tillfälle att visa upp er för de studenterna som är nya i staden.

Vi arrangerar Välkomstmässan i Växjö två gånger per år, och Välkomstmässan i Kalmar en gång per år. Syftet är att studenterna ska lära känna studentlivet, sin studentstad samt det utbud som företag, föreningar och myndigheter erbjuder.Vid vårterminens start genomför vi mässan endast i Växjö.

Mässorna är mycket populära både hos utställare och studenter. Besöksantalet brukar ligga på ca 3000-5000 studenter, såväl nya som nuvarande. Antalet utställare är cirka 45 i Kalmar och 70-90 i Växjö.

Vi följer de scenarion som FHM tillsammans med regeringen har presenterat för öppnandet av samhället i olika nivåer. I september förväntas vi att nå nivå 1 vilket innebär att samtliga begränsningar för hur många som får samlas tas bort. Därav förväntar vi oss att kunna genomföra en vanlig mässa i oktober. 

Anmälan Växjö - 7 oktober

Anmälan Kalmar - 14 oktober

Datum Växjö: 7 oktober

Datum Kalmar: 14 oktober

Tid: Kl. 10-15

Pris företag: 5000 kr t.o.m. 30 juni (Ord pris 6000 kr)

Pris föreningar: 600 kr t.o.m. 30 juni (Ord pris 750 kr)

Vid frågor vänligen kontakta simon@linnek.se eller ring 0704819954.

Format: 1080 30 fps 16:9 (Standard på de flesta mobil- och systemkameror)

Längd: Max 20 sek

Pris företag: 1000 kr

Pris föreningar: Gratis

Skicka videoklippet, länk och logotyp genom WeTransfer till simon@linnek.se.

Samarbeten på sociala medier

Sociala medier är en av de kanaler som vi använder mest när vi ska nå ut till studenterna. Genom att annonsera i sociala medier har du möjlighet att nå målgruppen direkt i deras flöden från en avsändare de känner igen.

Om det är studenter man vill nå är den här typen av annonsering oslagbar. Vi marknadsför er annons för de totalt över 8000 medlemmarna som följer våra facebooksidor samt de ca 1700 som följer oss på instagram. Vi ger er sedan statistik för inläggen.

Pris: Kostnaden för ett Facebookinlägg är 5000 kr per inlägg. Då ingår även annonsering på Instagram och betald marknadsföring på både Instagram och facebook (vi marknadsför annonserna för 500 kr).

Se våra kanaler

Nyhetsbrev - Analogt

VILL DU VARA GARANTERAD EN HÖG LÖSNINGSGRAD TILL ETT BILLIGT PRIS?

Under året publicerar vi 4 gånger vårt nyhetsblad med det fyndiga namnet Das Papier. Detta sätts upp på samtliga universitetets toaletter i Växjö och Kalmar och produceras både på svenska och engelska. Därav når nyhetsbrevet ut till i stort sätt samtliga campusstudenter som dessutom läser det mer än en gång!

I PDF:en nedan ser du vilka annonsytor som är tillgängliga. Det finns möjlighet till både bild- och textannons som vi utformar efter ert önskemål med en spridning som är svårslagen!

Pris: 1500 kr, liten annons. 3000 kr, stor annons

Nyhetsbrev - Digitalt

Vi skickar även ut ett digitalt nyhetsbrev till samtliga våra medlemmar en gång i månaden. Detta har en ovanligt hög öppningsgrad på ca 50 % (branschsnittet är runt 20 %) och når på så sätt ca 3000 studenter. 

I nyhetsbrevet kan vi utforma en annons utifrån era önskemål. Önskar ni kan vi också göra ett helt utskick skräddarsytt för att passa er. 

Pris för del i utskick: 1000-5000 kr beroende på storlek och plats. 

Pris för eget utskick: För eget utskick, 10 000 kr. 

Digitalt nyhetsbrev exempel

Kivra-avisering

DEN BÄSTA SYNLIGHETEN DU KAN TÄNKA DIG SOM NÅR UT TILL SAMTLIGA NYA STUDENTER!

Till hösten skickar vi för första gången ut en avisering genom Kivra till samtliga nya studenter på Linnéuniversitetet vilket ger en upplaga på ca 14000. Denna innehåller info om vår verksamhet samt en länk där de kan teckna medlemskap hos oss. På denna finns det plats för annonser relaterat till sådant som studenterna kan ha nytta av i samband med terminsstart.  

Era fördelar: 

  • Hög öppningsgrad – Då studenter får notis och påminnelse i sin mobil 
  • Stark exponering – Annonsen läggs in bland övrig information om exempelvis bostäder eller försäkringar.  
  • Riktad annonsering mot en nischad målgrupp 

Ordinarie pris: 25 000 kr 

Sista minuten pris: 15 000 kr (ca 1 kr/student) 

OBS! Det finns endast 3 st annonsplatser så först till kvar gäller 

Området omges av ett stängsel där det finns möjlighet att synas med valfritt tryck på vepor 2×2 m.

Pris: 5000 kr

Ingår: Vepa 2×2 m samt exponering för ett tusental studenter under två dagar

Kalmar Garden Party

BLI AFFISCHNAMNET FÖR ÅRETS STUDENTFEST I KALMAR

Den 28 augusti 2021 går traditionsenligt årets upplaga av studentfestivalen Kalmar Garden Party av stapeln. Dagen då tusentals nya och befintliga studenter samlas för att umgås, lyssna på musik och ta del av annan underhållning samt äta och dricka gott. Det är ett ypperligt tillfälle att starta en relation med de studenter som kommer att befinna sig i Kalmar framöver.

Här finns möjlighet att gå in som namnsponsor. Då lägger vi till er logga i eventets logotyp. Ex. Kalmar Garden Party presented by XX eller XX presents Kalmar Garden Party. Väljer ni detta alternativ får ni därmed maximal exponering varje gång eventet syns i tryck.

Pris: 15000 SEK eller enl. överenskommelse

Ni kan även stå på plats och dela ut merchandise eller varuprover så länge dessa inte strider mot våra mat- och dryckesleverantörer.

Pris: Enligt överenskommelse

Offertförfrågan

Delningsförfrågan

I vissa fall kan vi dela i våra sociala medier utan att ta betalt. Det handlar då främst om sådant som vi bedömer har en stor nytta för våra medlemmar eller studenterna i allmänhet. Det kan också handla om ideella organisationer vars intressen vi vill stötta. Fyll i formuläret med vad du vill att vi ska dela så gör vi en bedömning och återkommer till er. 

Har du frågor om samarbeten?