Du kan genom Linnékåren potentiellt nå ca 33 000 studenter vid Linnéuniversitetet genom annonsering i våra kanaler. På våra mässor och events kan du få personlig kontakt med hundratals studenter vid ett enda tillfälle. Studenterna är inte bara en viktig målgrupp som dagens trendsättare, utan är även framtidens höginkomsttagare och beslutsfattare.
Att bygga en långsiktig relation med studenterna är en klok strategi, oavsett om ni representerar ett företag, en myndighet eller någon annan organisation. Ingen avdragsgill moms ingår i annonspriserna då vi är en ideell organisation.
Vill du synas med ditt företag i häftet?
Kontakta då oss på lovisa@linnek.se eller ring 0704819954 för att veta mer!
För den fjärde terminen i rad gör vi nu en ny upplaga av Linnéhäftet. Tanken med häftet är att erbjuda bra erbjudanden för våra medlemmar och en chans för dem att upptäcka vad deras studentstad har att erbjuda. Vi delar ut häftet till alla våra befintliga medlemmar och till de som blir medlem vid höstterminens start. Vi har tidigare producerat ett häfte i en upplaga av 1500 ex och detta har varit mycket uppskattat av medlemmarna.
Det är helt gratis för företag att vara med i häftet utan den enda kostnaden för er är den rabatt ni väljer att lämna. Vår tanke är inte att tjäna pengar på själva häftet utan vi vill få med så pass bra erbjudanden så att vi kan använda det i vår medlemsrekrytering. Det enda kravet är att erbjudandet ska vara unikt och motsvara 25 % rabatt eller mer.
Vi arrangerar Välkomstmässan i Växjö två gånger per år, och Välkomstmässan i Kalmar en gång per år. Syftet är att studenterna ska lära känna studentlivet, sin studentstad samt det utbud som företag, föreningar och myndigheter erbjuder.
Mässorna är mycket populära både hos utställare och studenter. Besöksantalet brukar ligga på ca 3000-5000 studenter, såväl nya som nuvarande. Antalet utställare är cirka 45 i Kalmar och 70-90 i Växjö.
Vill ni ställa ut kommande mässa eller har ni frågor – kontakta lovisa@linnek.se eller ring 0704819954.
Sociala medier är en av de kanaler som vi använder mest när vi ska nå ut till studenterna. Genom att annonsera i sociala medier har du möjlighet att nå målgruppen direkt i deras flöden från en avsändare de känner igen.
Om det är studenter man vill nå är den här typen av annonsering oslagbar. Vi marknadsför er annons för de totalt över 8000 medlemmarna som följer våra Facebooksidor samt de ca 1700 som följer oss på instagram. Vi ger er sedan statistik för inläggen.
Pris: Kostnaden för ett Facebookinlägg är 5000 kr per inlägg. Då ingår även annonsering på Instagram och betald marknadsföring på både Instagram och facebook (vi marknadsför annonserna för 500 kr).
VILL DU VARA GARANTERAD EN HÖG LÖSNINGSGRAD TILL ETT BILLIGT PRIS?
Under året publicerar vi 4 gånger vårt nyhetsblad med det fyndiga namnet Das Papier. Detta sätts upp på samtliga universitetets toaletter i Växjö och Kalmar och produceras både på svenska och engelska. Därav når nyhetsbrevet ut till i stort sätt samtliga campusstudenter som dessutom läser det mer än en gång!
I PDF:en nedan ser du vilka annonsytor som är tillgängliga. Det finns möjlighet till både bild- och textannons som vi utformar efter ert önskemål med en spridning som är svårslagen!
Pris: 3000 kr
Vi skickar även ut ett digitalt nyhetsbrev till samtliga våra medlemmar en gång i månaden. Detta har en ovanligt hög öppningsgrad på drygt 40 % (branschsnittet är runt 20 %) och når på så sätt ca 5000 studenter.
I nyhetsbrevet kan vi utforma en annons utifrån era önskemål. Önskar ni kan vi också göra ett helt utskick skräddarsytt för att passa er.
Pris för del i utskick: 5000 kr
Pris för eget utskick: 10 000 kr.
I vissa fall kan vi dela i våra sociala medier utan att ta betalt. Det handlar då främst om sådant som vi bedömer har en stor nytta för våra medlemmar eller studenterna i allmänhet. Det kan också handla om ideella organisationer vars intressen vi vill stötta. Fyll i formuläret med vad du vill att vi ska dela så gör vi en bedömning och återkommer till er.
Linnékåren är en HBTQ-diplomerad verksamhet
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_179613370_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
COMPASS | 1 hour | No description |